4 Nisan 2020 Cumartesi

Bir omuz olsun niyetine

İşin icrasındayım.
Ellerim ve ellerimden de öte.
Bir yaşamak hali yaratacağım,
Dedem ve babamdan.
Eve ekmeği getirenlerdenim!
Rüyalarım var, rüyalarım yapışkan.
Yapış yapış bir hamuru söküyorum,
Avucumdan ve parmaklarımdan.

Kanım kırmızı,
Bu size bir gerekçedir.
Bir gerekçedir uçarılığım
Ve sokakları güneşten devralışım.

Sokaktayım dünden kaldığım kadarla.
Tamam ediyorum yürürken kendimi 
Kiminden ayak alıyorum kiminden baş
Düşkün bir vicdan alıyorum. 
Saçını hibe ediyor bir kadın,
Almaya içim el vermiyor.

Sokaktayım dünden kaldığım kadarla.
Bir poğaça çiğniyorum 
Ağız dolusu ve çevirmeye dilimin yetmediği
Bir omuz olsun niyetine,
Tükürüyorum nimete.
Ağzımın içinde,
Ağız dolusu tükürüyorum nimete.
Halbuki,
Çıkarıp da tükürsem,
Dayak yerim annemden.
Poğaça hamur olup sünüyor ağzımda.
Yapış yapış ağzım.
Açıp da tek kelime edemiyorum.

İşin icrasındayım,
Dilim ve dilimden de öte.
Bir yaşamak hali yaratacağım,
Dedem ve babamdan.
Boğazıma dolmuş hamurdan bir kurtulsam,
Ezberimde çığlığım.

Elimi atıp kursağıma,
Söküp çıkarıyorum büyük bir meydanda.
Ezberimde çığlığım,

Ellerimde hamurla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder